Sweet Potato
AboutLinksEntries

________________________________________________________________________________________
Sunday, 1 November 2015 | 12:17 | 0 Atasinchi
Asalamuaalaikum....
Kira2 hampir berberapa tagun jugak la tak menjemguk... Maklum lah sibuk memanjang . Kali ne kembali mungkin dengan cerita menarik... Haha serti yang anda tahu , sekian lama menghilangkan..okey moh kite mula kan cerita...

Al~kisah tersebut lah sebuah cerita ..... Amboi... Bukan main lagi pembuka katanya... Haha.. Selepas tamat je Spm... Ak cube nasib untuk kerja tapi malangnya tak dapat sob sob , begitu jugak dengan tawaran IPTA, IPTS (sekarang dah ada nama glamour untuk IPTA iaitu UA singkatan untuk Universiti Awam) haha... Ada lah jugak yang penulis tolak sebab kekangan keluarga.... Maklum lah membesar dengan atok dan nenek dari kecik.. Tapi dengan izinnya penulis dapat tawaran utuk menyambung pelajaran ke Tingkatan Enam , yang kebetulan dekat dengan rumah .. Jadi penulis pun terus mengambil peluang yang ada .... Hehe. Dari tak buat ape~ape dirumah. Lebih baik amik ilmu sikit di tingkatan enam kan? Tak begitu ? Dapat jugak tambah~tambah ilmu, best tak di tingkatan enam? Haaa.. Baca ne !!

PENGALAM DI TINGKATAN ENAM?

Haa ne masa sesi orentasi pelajar baharu 
Tahun 2013-2014

Sebelum masuk tingkatan enam ramai jugak la yang kata tingkatan enam ne susah la , ini la , itu la dan macam~macam lagi! Tapi suasana bila dah mula belajar dan sebagainya baru tahu berapa seronoknya tingkatan enam!! Walaupun agak mudah , kerana tingkatan enam tak sama dengan spm sebabnya tingkatan enam hanya ada 4subjek sahaja, subjek wajib adalah Pengajian Am, dan subjek lain sama seperti arus perdana tetapi untuk math ada kelainan siki... Tak tahu la bezanya ape sb tak pernah amik tahu 😜😜. Tingkatan Enan menpunyai 3 Aliran.. Yang pertama aliran sains , Kedua aliran sastera , dan Ketiga aliran Agama... Penulis dapat aliran sastera , nak kata mudah tak lah jugak, tapi mencabar...

Barisan tenaga pengajar
(rasanya dah makin ramai guru baru sekarang ) 

Di Tingkatan Enam , Cikgu~cikgunya pun baik~baik belaka.. Alah kalau cikgu marah tu biasa lah nak mendidik kita untuk berjaya jugak kan hehe
Mereka jugak banyak banyak bagi nasihat yang berguna untuk para pelajar mereka!
Terima kasih cikgu!!
Kerana telah membimbing anak murid dengan jayanya!!

Ha? Penulis amik subjeck ape? 
Kelas ape? Susah ke tak? 
Hahaha 
Okey okey

Ha ini la barisan kelas penulis.
Kelas 6BSV-6ASV
TAHUN 2013-2014
Aka Batch 1995

Okey kelas 6SV ne merupakan kelas yang menganbil aliran sastera... 
Di Smk Sultan Abdul Jalil
Hanya terdapat 1 aliran sahaja iaitu aliran sastera , tesdapat 5buah kelas sahaja!
6AGEO 6ASEJARAH 6AEKONOMI 
6ASENI VISUAL dan 6AEko/GEO

Dalam perjalanan untuk menamatkan 
Pengajian Tingkatan Enanan kami 
Telah mengharugi pelbagai pengalaman, dan pelbagai aktiviti yang telah dijalan kan sepanjang berada di tingkatan enam ini!

Haha okey dah penat menaip ! Jadi korang tatap lah beberapa keping gambar yang sempat diambil ketika bera di tingkatan enam , sekian terima kasih! 



























P/s: banyak lagi sebenarnya huhu! Tapi tak ingat simpan kat mana!!!

PAST


_______________________________________
◕ Disclaimer ◕


Holla ! You've dropped in my space. Be nice here and copycats not allowed. Thank you :)
Replace with your own cute word here.
_______________________________________
◕ Shout Here ◕



_______________________________________
◕ Big Claps ◕

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
Tutorial : Akak lyssa Yang Comel
Edit By : Khairul Akf BestView : Google